Stalker inside (!)

Wednesday, December 29

Diam tidak pernah bersalah

Tumblr
Daripada bersuara lebih baik diam kan diri lagi bagus kan ? yelah kalau asek bercakap jee lidah akan berkata macam macam dah mybe akan menyakitkan hati orang tu kan . so apa kata kita diam je supaya tidak mengecewakan and menyakitkan hati orang . yelah mana tahu ada sesuatu perkataan yang keluar dari mulut kita boleh menyebabkan orang tue kecewa and sakit hati kee kan . so baik diam lagi bagus . 

diam itu adalah emas, diam adalah ibadah yang tanpa bersusah payah, diam adalah perhiasan bibir tanpa berhias dengan pemerah, diam adalah kehebatan tanpa kerajaan, benteng tanpa pagar, kekayaan tanpa meminta kepada orang , istirahat bagi kedua malaikat pencatat amal, penutup segala aib
Subhanallah , indahnya diam . 

semakin banyak kita bersuara and bercakap mybe makin banyak salah nye kan ? so baik kita diam so tada and takpenah lah ada salah nyee bukan ? jadi  belajar lah untuk menjadi pendengar bukan pembicaran . bukan nye diam bermaksud apa orang cakap kita diam . itu bisu ke apa . hehe maksud  lebih baik la diam daripada bercakap banyak sangat , susah nak terangkan . hee fikirlah sendiri :)  hee . jad DIAM itu tidak pernah salah kan ?
our edge